Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

American Express GBT promoot reizigersvertrouwen

Door: | juli 2, 2021

American Express Global Business Travel verbetert technologie om met vertrouwen te gaan reizen.

American Express Global Business Travel (GBT) voegt nieuwe functies toe aan zijn eigen oplossingen voor rapportage en online booking, om bedrijven te helpen om weer op reis te gaan. Bij de verbeteringen wordt gebruik gemaakt van reizigersenquêtes, Travel Vitals en GBT’s eigen uitgebreide set aan reisdata, om het vertrouwen om weer te gaan reizen te vergroten. 

Mark McSpadden, VP Product Strategy van GBT: “Zakenreizen zijn minder voorspelbaar dan voor de pandemie. Om hun programma’s zo goed mogelijk aan te passen, zijn travelmanagers op zoek naar nieuwe manieren om inzichten in de ervaring van de reiziger te krijgen en reizigers van up-to-date COVID-gerelateerde informatie te voorzien tijdens hun gehele reis. We zijn onze oplossingen voor tijdige communicatie via alle kanalen aan het uitbreiden om in deze behoeften te voorzien.”

Direct inzicht in de ervaring van de reiziger
GBT biedt travelmanagers nieuwe inzichten, direct afkomstig uit de ervaringen van hun reizigers, om hen te helpen om weloverwogen beslissingen te nemen en medewerkers gerust te stellen wanneer ze weer gaan reizen.

  • Via reizigersenquêtes wordt op opt-in basis rechtstreeks informatie van reizigers verzameld voor een analyse van vlieg- en hotelervaringen. Travelmanagers kunnen leveranciers evalueren op basis van de benodigde veiligheids- en gezondheidsstandaarden, en het beleid ten aanzien van preferred suppliers wijzigen als deze niet voldoen aan de verwachtingen van reizigers.
  • Het Live Travel Dashboard is een nieuwe rapportage in GBT’s Premier Insights™. Deze maakt gebruik van geanonimiseerde gegevens over de bestemmingen van GBT-klanten en geeft een visuele samenvatting, waarin in één oogopslag te zien is waar organisaties reizigers naartoe sturen. Er zijn weergaves mogelijk per regio, land en stad.

Travelmanagers kunnen zo zien naar welke bestemmingen zakenreizen mogelijk is en ze kunnen hun reisbeleid en goedkeuringsprocessen voorafgaand aan de reis hierop aanpassen. Dit kan tevens helpen om reizigers vertrouwen te geven wanneer ze weer op pad gaan.

Reisspecifieke informatie gedurende elke fase: boeken, vertrek en terugreis
GBT heeft de manieren waarop het reisspecifieke informatie geeft aan reizigers uitgebreid. Travelmanagers kunnen hiermee gemakkelijk en efficiënt de snel veranderende COVID-restricties en maatregelen bijhouden.

  • In Neo™, GBT’s online bookingtool, verschijnen nu automatisch reisspecifieke COVID-richtlijnen op het moment van boeken. Reizigers kunnen eenvoudig de meest actuele informatie van Travel Vitals inzien over beperkingen en gezondheidsrisico’s. Zo kunnen zij weloverwogen boekingsbeslissingen nemen, zonder buiten de bookingtool te hoeven navigeren.
  • Gedurende elke fase van hun reis kunnen GBT-reizigers proactief notificaties ontvangen. Dit zijn meldingen zoals een reminder, 48 uur van tevoren, welke COVID-test of vaccinatiestatus nodig is voor vertrek, of wat er nodig is voor de terugreis. Reizigers ontvangen automatisch meldingen via e-mail en ze hebben toegang via het kanaal van hun voorkeur, of dit nu de Amex GBT Mobile App is of het desktop GBT Account platform.
  • Ook via de telefoon of via de chatkanalen van GBT kunnen GBT-reisadviseurs reizigers wegwijs maken door de relevante COVID-information afkomstig van Travel Vitals.

Deze verbeteringen zijn onderdeel van GBT’s #TravelReady initiatief. De #TravelReady website is een hulpmiddel voor travelmanagers, reisorganisatoren en reizigers overal ter wereld. GBC, de adviestak van GBT, werkt tevens samen met klanten over de hele wereld om hun reisprogramma’s aan te passen zodat er weer gereisd kan worden. Het datagedreven benchmarken van GBC stelt klanten in staat om hun vooruitgang te beoordelen ten opzichte van wereldwijde best practices.

GBT’s reizigersenquêtes en Travel Vitals in Neo zijn nu overal ter wereld beschikbaar. Het Live Travel Dashboard en e-mailnotificaties zijn vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, met plannen voor een gefaseerde uitrol naar GBT-klanten in andere delen van de wereld.

Deel dit artikel