Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

American Express verbindt met GDS’en voor online NDC-content

Door: | oktober 31, 2019

American Express Global Business Travel (GBT) kondigt aan dat het met de nieuwste release van zijn eigen online bookingtool (OBT), Neo, het eerste reismanagementbedrijf (TMC) is dat verbinding maakt met de wereldwijde distributiesystemen (GDS’en) voor online New Distribution Capability (NDC) content*. Neo maakt verbinding met Amadeus NDC-X en Sabre’s Beyond NDC via GBT’s Supply Management Platform (SMP). Er wordt gewerkt aan integratie met Travelport.

Met deze release introduceert GBT ook informatie over vlucht en voorzieningen van Routehappy in de Neo-omgeving. Gebruikers hebben zo meer inzicht in wat inbegrepen is in een vluchttarief. De eerste fase omvat productinformatie over specifieke vliegtuigen, zoals beschikbaarheid van wifi, menukeuzes en beenruimte. De volgende fase behelst ticketcomponenten, zoals toegang tot de lounge en de hoeveelheid toegestane bagage.

Door partnerships met luchtvaartmaatschappijen, GDS’en en Routehappy, blijft GBT zich richten op samenwerking om robuuste, schaalbare oplossingen aan klanten te leveren. Het gemeenschappelijke doel is altijd om alle content van luchtvaartmaatschappijen beschikbaar te maken op een manier die bijdraagt aan innovatie, de mogelijkheden om prijzen te vergelijken en de waarde voor de klant. Reismanagers en reizigers verwachten dat TMC’s een uitgebreide reeks opties van luchtvaartmaatschappijen beschikbaar maken in één winkelervaring, zodat ze niet op zoek hoeven gaan naar niet-GDS-tarieven via dure derde partijen of directe boekingskanalen van luchtvaartmaatschappijen.

In augustus heeft GBT de eerste live NDC-enabled boekingen van American Airline-vluchten gemaakt met behulp van de Amadeus Travel API en het is bemoedigend om te weten dat andere TMC’s nu hetzelfde pad volgen. GBT heeft ook testboekingen gemaakt met Sabre en Travelport. Omdat Neo vooroploopt bij het leveren van schaalbare oplossingen, kijkt GBT ook uit naar updates van belangrijke OBT-partners. Sommige OBT’s bevinden zich nog in de pilotmodus, maar we verwachten dat velen in 2020 opschalen met GBT en GDS’en. GBT werkt met alle belangrijke OBT’s samen om de luchtvaartretail te bevorderen, voor uitgebreide en relevante content te zorgen en de gebruikerservaring te verbeteren. Hiertoe heeft GBT aangeboden zijn Supply Management Platform te integreren met OBT-partners om NDC-oplossingen, Routehappy en ander nieuw contentgerelateerd aanbod aan klanten te leveren.

John Bukowski, directeur contentdistributie van GBT: “Verbinding maken met de GDS’en voor NDC-content en met Routehappy voor informatie over vlucht en voorzieningen toont onze toewijding om een ​​volledig contentaanbod te blijven aanbieden waarin kan worden gewinkeld en waarin aanbod kan worden vergeleken in een transparante omgeving. NDC werkt alleen als standaard als het ons kan helpen om deze belofte op grote schaal waar te maken en bedrijven en zakenreizigers echt waarde te bieden. We richten ons op het leveren van een verbeterde gebruikerservaring, terwijl we samenwerken met klanten om ervoor te zorgen dat ze controle blijven houden over hun programma’s.”

GBT werkt momenteel samen met American Airlines, United, Delta, Air France-KLM, International Airlines Group (IAG), Qantas en vele andere luchtvaartmaatschappijen aan gezamenlijke retail-initiatieven. Hoewel samenwerking tussen TMC’s, luchtvaartmaatschappijen en GDS’en met gemeenschappelijke doelstellingen al bewezen heeft waarde te creëren voor klanten, houden sommige luchtvaartmaatschappijen vast aan een geïsoleerde benadering van retail. Zij kiezen ervoor om content te verbergen, kosten toe te voegen en transparantie te verminderen.

Bukowski voegt eraan toe: “We juichen degenen toe die samenwerking hebben omarmd om oplossingen voor luchtvaartretail te vinden die klanten helpen om hun reisprogramma’s en -kosten te optimaliseren. Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben er echter voor gekozen om strategieën te volgen die het winkel- en boekingsproces versnipperen, en die zorgen voor meer kosten en minder transparantie door content uit de GDS’en te verwijderen. We hopen dat deze luchtvaartmaatschappijen snel de waarde erkennen die we collectief aan klanten kunnen leveren met efficiënte, geïntegreerde oplossingen.”

Bukowski merkt op dat het belangrijk is voor inkopers van reizen om te begrijpen dat NDC slechts één onderdeel is van luchtvaartretail en dat innovatie om een ​​contentrijke winkelervaring voor luchtvaart te bieden veel verder gaat dan één technologiestandaard.

Deel dit artikel