Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Column Mariska Kesteloo: Goodiebag

Door: | augustus 1, 2019

Wie kent het niet? Aan het einde van een tof evenement krijg je een goodiebag mee. Vroeger vond ik dat leuk en nam deze standaard mee, nu neem ik géén enkele goodiebag of flyer meer mee.. Sneu voor de dames (of heren?) die ze uitdelen, maar als wij ze niet weigeren blijven die tassen komen. Ik vraag me dan af, wat doen die mensen ermee? De MICE sector zit in deze periode tot over zijn oren in het werk, heeft moeite om al de aanvragen en opdrachten rond te krijgen, wat doe je dan met de inhoud van zo’n tasje? Of ben ik de enige die hierover nadenkt? Als je iets wilt geven, wees dan origineel, of zorg in ieder geval dat het de moeite waard is om niet weg te gooien. Of ben ik zoals altijd weer kritisch? En schop ik weer lekker tegen iedereen zijn schenen aan? We moeten de berg afval verminderen en dat kan alleen door ons gedrag te veranderen. 

Spreker

Ik spreek regelmatig op verschillende evenementen, en als bedankje krijg je vaak het klassieke flesje wijn; ook dat kan veel beter (tja, als ik toch kritisch ben…). In februari sprak ik op een evenement in Gent en kreeg een mand met lekkernijen uit de regio, ik vond het geweldig. Zeker omdat ik bijna 10 jaar in Gent heb gewoond, was dit voor mij een stukje nostalgie, een leuke en vooral lekkere herinnering. 

Inspiratie

In onze sector staat verbinding, beleving en business centraal. Met die folder, flyer of sticker mee te geven creëer je niet de beleving bij de deelnemers. Als supplier denk jij dus dat ik als event organiseer de volgende dag of later nog even door die materialen ga snuffelen? Beetje naïef, vind je niet? Eventplanners zijn ongelooflijk goed in het creëren van die beleving, zorg dan ook dat als de mensen naar huis gaan, dat zij die beleving mee naar huis nemen, dit delen, en dat kan op zoveel verschillende manieren. En je hoeft t niet ver te zoeken, vaak zit ‘m in de eenvoud. En wat denk je van de informatie beschikbaar te maken op je app voor het evenement? Of de informatie toevoegen in je bedankmail na afloop? Kijk ook eens naar voorbeelden buiten de sector voor inspiratie. Wat doen zij, of ook wat doen zij vooral niet?

Doe mij ‘n plezier; als je de volgend keer deelneemt aan ‘n evenement, laat die goodiebag staan. Hiermee geef je een boodschap door aan de organisatie. Of mocht je aan de andere kant staan van de organisatie, wees origineel of denk er eens over na, is die goodiebag écht wel van deze tijd? En nog belangrijker, doe ik mijn deelnemers daar écht een plezier mee?

PS vergeet de sprekers niet 😉

 

Deel dit artikel