Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties

Inkopers staan ​​voor uitdagingen bij end-to-end reismanagement

Door: | november 4, 2019

End-to-end reisbeheer, waarbij elke stap – van boeking tot betalingen, onkostenbeheer en rapportage – is geïntegreerd in één naadloos proces, is al lang een doel voor inkopers van zakenreizen. Uit nieuw onderzoek blijkt echter dat een grote meerderheid (72%) zegt dat hun programma’s slechts enigszins geïntegreerd zijn. ‘The Journey to Integrated Travel Management’, vandaag gepubliceerd door de Association of Corporate Travel Executives (ACTE) in samenwerking met American Express Global Business Travel (GBT), onderzoekt hoe evoluerende technologie en de uiteenlopende behoeften van de belanghebbenden van organisaties barrières opwerpen en mogelijkheden creëren voor programma-integratie.

Integratieprioriteiten en -doelstellingen
Online bookingtools (OBT’s) zijn, niet verrassend, het meest geïntegreerde onderdeel van de programma’s van de respondenten (92%), gevolgd door corporate creditcards (74%) en onkostenbeheerplatforms (60%). Als drijfveren voor integratie noemen reismanagers inzichtelijkheid en beheersing van kosten (70%), verbeterde gebruikerservaring (65%) en zorgplicht (58%) als hun top drie prioriteiten.

Barrières en weerstand
Bijna een kwart (22%) van de reismanagers heeft geen verdere plannen om te integreren. Respondenten identificeren een aantal obstakels voor vooruitgang, waaronder gebrek aan middelen (25%) en een gepercipieerd gebrek aan draagvlak van belanghebbenden (30%). Het zijn echter zakenreizigers die de grootste uitdaging voor integratie vormen, met 37% van de respondenten die reizigersacceptatie en onwil om te veranderen noemen als hun grootste belemmering. Omgekeerd zijn reizigers ook één van de belangrijkste drijfveren voor end-to-end integratie, zo geeft meer dan een derde (34%) van de respondenten aan.

“De kernmissie van de zakenreismanager is ervoor zorgen dat zakenreizigers succesvol kunnen zijn en integratie-inspanningen zijn de sleutel tot het creëren van de benodigde omstandigheden,” aldus Leigh Bochicchio, Executive Director van ACTE. “Als je door een verzameling tools en technologie moet navigeren om een ​​reis te plannen, kan dat de productiviteit van reizigers belemmeren. End-to-end reisprogramma’s lossen dit probleem op en uiteindelijk wint iedereen: de reiziger, de reismanager en de organisatie als geheel.”

Verandering ondersteunen
Interne belanghebbenden in inkoop (53%) en financiën (45%) zijn de belangrijkste drijvende krachten voor verandering. Zakenreizigers volgen op de derde plaats. Gegeven dat kostenbesparing en compliance belangrijke doelstellingen zijn voor integratie, is het belangrijk voor inkopers om de buy-in van deze stakeholdergroepen zeker te stellen.

De complexiteit van end-to-end integratie vereist niet alleen intern draagvlak, maar ondersteuning van alle partners in de reisworkflow. Reismanagers zeggen dat leveranciers van technologieplatforms (62%), reismanagementbedrijven (TMC’s) (59%), betalingsproviders (39%) en leveranciers (33%) hen helpen bij het bereiken van integratie.

Het rapport biedt advies over verandermanagement en het krijgen van de steun en buy-in van de belanghebbenden en partners die nodig zijn om meer geïntegreerde reisprogramma’s te implementeren.

Bruno Murray, Vice President bij American Express Global Business Travel: “Met de vooruitgang in technologie en dienstverlening is een echt geïntegreerd ecosysteem voor reis- en onkostenbeheer haalbaar. Dit levert een betere gebruikerservaring, en efficiëntie en controle op voor inkopers en hun organisaties. Barrières voor integratie kunnen worden overwonnen met de juiste technologieën en expertise op het gebied van verandermanagement – en ik moedig alle inkopers van zakenreizen aan om TMC’s uit te dagen om dit waar te maken.”

Download hier het volledige whitepaper. N.B.: indien u op uw website aandacht wil besteden aan The Journey to Integrated Travel Management, zou u dan niet het volledige whitepaper willen publiceren, maar naar onderstaande URL willen verwijzen? https://www.amexglobalbusinesstravel.com/uk/the-atlas/acte-whitepaper-journey-integrated-travel-management/ 

Deel dit artikel

Reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.