Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Online incheckservice Accor uitgerold in meer dan duizend hotels

Door: | februari 5, 2015

Meer dan duizend hotels wereldwijd hebben de online incheckservice Welcome by Le Club Accorhotels geïmplementeerd. En dit enkele maanden na de lancering, laat Accor tevreden weten. Gasten kunnen dit nieuwe concept ervaren in zeventig procent van het Accor-hotelnetwerk in Latijns-Amerika, veertig procent van de vestigingen in Noord-, Centraal en Oost-Europa en twintig procent van de hotels in Frankrijk.

Uit de bijna drieduizend check-ins per dag, waarvan meer dan veertig procent* van op een mobiele telefoon, blijkt dat deze service helemaal afgestemd is op de gewoonten en wensen van de moderne reiziger: 92 procent* van de gasten die ervan gebruik maakten, geeft aan dat voor hun volgende verblijf opnieuw te willen doen.

In 2015 zal Accor deze service bij nog eens vijftienhonderd hotels uitrollen, waarmee deze oplossing voor online inchecken / fast check-out beschikbaar zal zijn in vijfenzeventig procent van zijn Europese en Franse netwerk.

Welcome by Le Club Accorhotels maakt deel uit van de digitale strategie van de groep, die erop gericht is het digitale/online aspect te herbekijken en te integreren in alle stadia van het gastentraject.

Dankzij Welcome by Le Club Accorhotels kan de gast zich twee dagen voor zijn aankomst online registreren. Dus geen tijdrovende administratie meer ter plaatse. De kamer wordt op voorhand gekozen en toegekend op basis van de eerder verschafte informatie. Bij aankomst ligt de sleutel klaar en kan de hotelmanager zijn gast een vlottere en persoonlijkere ontvangst bieden. Aan het einde van het verblijf kan de klant zonder omhaal vertrekken. Om uit te checken hoeft hij alleen zijn sleutel af te geven om duidelijk te maken dat zijn kamer vrij is. De factuur ontvangt hij via e-mail.

Deel dit artikel