Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

1 Reactie

Reuring rond nieuwe groepsvoorwaarden Transavia

Door: | november 8, 2019

De nieuwe groepsvoorwaarden van Transavia wordt door de Nederlandse mice-branche met gemende gevoelens aanschouwd. Op internetforum MICE Nederland is een discussie ontstaan waarin blijkt dat de striktere regels moeilijk aan de eindklant zijn uit te leggen/verkopen. Klanten nemen opties maar zijn in feite al verwikkeld in een contractvoorwaarden, luidt het relaas. Transavia gaat de zaak nader onderzoeken, eventueel aanpassen en laat in een reactie weten: ‘We hebben al veel mensen gesproken en gaan kritisch kijken naar de voorwaarden en helderder neerzetten waar nodig om deze misverstanden uit te sluiten.’

Afwijkers

Belangrijke items zijn de strengere annuleringsmogelijkheden binnen de optieboekingen,  en dat zogeheten ‘afwijkers’ – eerder of later terug dan de rest van de groep – niet meer vallen onder groepsboeking. Deze moet zijn stoel in een groepsboeking tegen 100 % annuleren en opnieuw inboeken. Ook de bagage-aanvraag is strikter; indien deze bij de optie is ingeboekt komt een groep nooit meer van de bagage af indien de groep die nog lang voor vertrek de bagage wil annuleren.

Ad hoc

Een andere klacht: ook de service bij de ad hoc vluchten is versoberd. Aan boord-service kan niet meer worden afgekocht maar dient tijdens de vlucht betaald te worden.Incentive bureaus ervaren het als zeer lastig om de strenge voorwaarden van Transavia.com toe te passen in de dagelijkse praktijk.

Reactie Transavia

Transavia is op de hoogte van wat er speelt in de markt, en bekijkt nu mogelijkerwijs aanpassingen. De reactie: ‘We hebben een nieuwe groepentool ontwikkeld om de partners een stabieler boekingssyteem aan te kunnen bieden. Hierbij zijn er een aantal efficiency slagen voor zowel ons als de partners doorgevoerd, maar hierbij zijn inderdaad ook een aantal voorwaarden strakker neergezet. Wij staan open voor terugkoppeling vanuit de markt. Dit jaar is er na de lancering een survey uitgestuurd naar onze partners waarbij wij veel feedback hebben ontvangen, zowel positieve punten als gewenste verbeterpunten. Ook hebben we gesprekken gevoerd met onze klanten.

Deze feedback hebben wij op onderwerp gesegmenteerd en met deze lijst werken wij om na te gaan wat de eventuele mogelijkheden zijn om hier aanpassingen op door te voeren.

Vanuit de markt hebben we vernomen dat de groepsvoorwaarden niet geheel duidelijk zijn waardoor er misverstanden zijn ontstaan. We hebben al veel mensen gesproken en gaan kritisch kijken naar de voorwaarden en helderder neerzetten waar nodig om deze misverstanden uit te sluiten.

 

Deel dit artikel

Comments

  1. Sandra Bron

    Transavia mag mij altijd bellen. Ik heb wel een mooie case die ik aan ze voor wil leggen.
    Maar… dan niet per email, want die route heb ik al gevolgd. En ik denk dat je tussen de regels wel kan lezen hoe dat is geweest :-).

Reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.