Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Skyscanner for Business introduceert Travel Insight

Door: | september 25, 2014

Wereldwijde reiswebsite Skyscanner introduceert Travel Insight. Deze nieuwe dienst – onder het Skyscanner for Business-label – ‘voorziet luchtvaartmaatschappijen en luchthavens van significante, op vraag gebaseerde reisdata.’ Daarnaast biedt Travel Insight een uitgebreid overzicht van de reissector, gericht op het snel identificeren van zakelijke kansen’ aldus Skyscanner.

“We zijn zeer verheugd om Travel Insight te introduceren”, zegt Hugh Aitken, Director of Business Development bij Skyscanner. “Dit unieke product is van onschatbare waarde voor luchthavens en luchtvaartmaatschappijen. Het biedt ze essentiële data om het gedrag en de ware vraag van reizigers te begrijpen. Zo ontwikkelen en plannen ze hun vluchtroutes nog efficiënter. Travel Insight toont opnieuw de toewijding van Skyscanner aan het ontwikkelen van datagedreven producten die de reissector verder helpen.”

Travel Insight verzamelt data vanuit Skyscanners vluchtzoekdienst en biedt daardoor een allesomvattend inzicht in de marktvraag. De data komt uit de miljoenen wereldwijde zoekopdrachten die mensen maandelijks via Skyscanner plaatsen. Dit is gebaseerd op 25 miljoen unieke bezoekers per maand die via de Skyscanner-website en -app zoeken door de informatie van honderden luchtvaartmaatschappijen, reisagenten, budgetmaatschappijen en chartervluchten.

Travel Insight geeft luchtvaartmaatschappijen en luchthavens inzicht in passagiersbewegingen: populaire vliegroutes, favoriete reisdagen en -tijden, en de plekken waar en waarnaar reizigers zoeken (gebruik makend van geo-tagging). Daarnaast hebben gebruikers inzicht in het boekingsgedrag, bijvoorbeeld hoe ver van tevoren passagiers een reis zoeken en boeken.

Skyscanner for Business heeft zijn productaanbod in de afgelopen achttien maanden sterk uitgebreid. Naast Travel Insight gaat het hier om API- en white label-producten. Ook ontwikkelde Skyscanner widgets die in gebruik zijn bij honderden bedrijven wereldwijd, zoals Lonely Planet, DealScoopr, Secret Escapes en JALAN. Daarnaast lanceerde Skyscanner for Business recent een Travel Rankings-tool die realtime prijsinformatie biedt aan gevestigde luchtvaart- en online reisagentpartners. Dit product biedt inzicht in hoe competitief de tarieven in de sector zijn, waar de marges het hoogst zijn en hoe luchtvaartmaatschappijen en online reisbureaus hun prestaties via Skyscanner kunnen verbeteren.

 

Deel dit artikel