Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Trivago geeft hoteliers inzicht in miljarden kamerprijzen

Door: | July 25, 2017

Online gigant Trivago biedt hoteliers uit de hele wereld nu inzicht in meer dan 5 miljard kamerprijzen. Dankzij de nieuwe feature ‘Prijzen vergelijken’ van trivago kunnen hoteliers objectieve en uitgebreide data over de marktvraag en prijzen van concurrenten inzien, waardoor ze op één dashboard kamerprijzen van meer dan 250 boekingssites en officiële hotelwebsites kunnen vergelijken. De feature ‘Prijzen vergelijken’ is onderdeel van de complete metasearch marketingoplossing trivago Hotel Manager PRO en stelt hoteliers in staat competitieve prijsstrategieën te ontwikkelen.

Uit business intelligence data van trivago komt naar voren dat onafhankelijke hoteliers die zichtbaar zijn op trivago gemiddeld 8.000 prijzen per jaar online zetten. Johannes Thomas, Chief Revenue Officer en managing director van trivago: “We begrepen dat het voor hoteliers lastig is om prijzen van concurrenten te vinden, controleren en analyseren, omdat de prijzen verspreid staan over honderden boekingssites.” Hij voegt hieraan toe: “Al snel realiseerden we ons dat de prijsvergelijkingen die wij aan reizigers bieden ook erg waardevol zijn voor hoteliers. Daarom hebben we een rate shopper ontwikkeld die hoteliers niet alleen eenvoudig en praktisch inzicht geeft in deze data, maar ook in data over het zoekvolume van reizigers, waaruit hoteliers de wisselende marktvraag kunnen aflezen. Er is geen enkele andere rate shopper die dergelijke informatie aanbiedt in deze combinatie, in deze hoeveelheid en met deze mate van detail.”

Lees hier meer:

blogpost over deze feature

Deel dit artikel