Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Zakelijk Nederland en masse naar de Tour

Door: | juli 2, 2015

Zakelijk Nederland trekt in grote getale naar de Grand Départ in Utrecht om een “boost” te geven aan hun relatiemarketing. Onder het genot van een hapje en een drankje wordt het sportieve evenement met een blik op het wielerpeloton gecombineerd met netwerken of bijvoorbeeld productpresentaties. Maar liefst 8.000 wielrenliefhebbers wonen met een zakelijke doel de openingstijdrit van de Tour de France op zaterdag 4 juli in de Domstad bij.

Dat stelt ATP Event Experts, die onderzoekt deed, en ook arrangementen aanbiedt. ATP herkent onder deze zakelijke afnemers drie duidelijke doelgroepen;

  • Grote Nederlandse bedrijven die sportieve evenementen inzetten voor commerciële doeleinden
  • Utrechtse bedrijven die hart hebben voor de stad en hun relaties betrekken bij het event
  • Midden en klein bedrijven waar ondernemers een unieke kans zien om de band met hun relaties uit te bouwen.

Tourgekte

ATP Event Experts rekent de Tour de France naast de Olympische Spelen en het WK Voetbal tot één van de drie grootste commerciële sportevenementen van de wereld. Het vertrek in Nederland maakt het event interessanter dan ooit voor de Nederlandse zakenwereld. De Grand Départ vindt deze keer in Utrecht plaats met de start en finish aan het Jaarbeursplein. Een unieke plek. Landgenoot Tom Dumoulin is naast de Zwitser Cancellara en de Duitser Martin favoriet voor de zege in de eerste etappe. Als hem de eerste overwinning lukt dan heeft Nederland sinds Erik Breukink weer een gele trui drager. Al met al dus reden genoeg voor de stijgende “tourgekte”.

 

Deel dit artikel