Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

0 Reacties

Zakelijke creditcard vaak misbruikt

Door: | november 2, 2018

Vier van de tien zakenreizigers gebruikt zijn of haar zakelijke creditcard voor persoonlijke uitgaven. Dit blijkt uit onderzoek van zakenreisorganisatie CWT.  “Travel managers moeten het misbruik van bedrijfskaarten aanpakken – en tevens uitzoeken waarom reizigers zich niet aan de regels houden”, aldus Christophe Renard, Vice President van CWT Solutions Group, de consultancytak van Carlson Wagonlit Travel.

Het gebruik van corporate creditcards voor persoonlijke doeleinden vindt op grote schaal plaats. Ondanks dat 63% van de Amerikaanse en 58% van de Europese reizigers aangeeft, dat hun bedrijf een beleid heeft tegen het gebruik van zakelijke creditcards voor persoonlijke aankopen. Het handhavingspercentage bij controle hierop bedraagt in beide regio´s 85%. Van de reizigers in Azië-Pacific geeft 69% aan dat hun bedrijf een dergelijk beleid heeft en komt het handhavingspercentage bij controles uit op 87%.

Zes op de tien zakenreizigers wereldwijd krijgt een zakelijke creditcard van hun werkgever ter beschikking. In Azië-Pacific ligt dit percentage het hoogst (67%), gevolgd door Noord- en Zuid-Amerika (61%) en Europa sluit de rij met 56%.

Terwijl zakelijke creditcards worden gebruikt om persoonlijke aankopen te doen, blijkt uit de resultaten van het onderzoek ook dat reizigers steeds vaker zakelijke betalingen doen met hun persoonlijke creditcards.

 

Wereldwijd geeft bijna de helft van de zakenreizigers aan altijd de persoonlijke creditcard te gebruiken als men op zakenreis is. Reizigers uit Azië-Pacific zijn meer geneigd om dit te doen (55%) dan reizigers uit Amerika (48%) of Europa (44%).

 

“Dat er persoonlijke creditcards worden gebruikt voor zakelijke uitgaven betekent dat bedrijven het moeilijk vinden om deze uitgaven inzichtelijk te krijgen – en dat maakt het direct een stuk moeilijker

om een beleid af te dwingen”, aldus Renard. “Als bedrijven geen creditcards willen verstrekken aan

hun reizende werknemers – wat begrijpelijk is – is het aanbieden van virtuele creditcards een goed alternatief. Reizigers hoeven daardoor niet hun persoonlijke creditcards  te gebruiken voor zakelijke uitgaven en bedrijven hebben een accuraat beeld waaraan hun geld wordt besteed.”

Deel dit artikel

Reacties

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.